Horizon Forbidden West
Horizon Forbidden West המשחק שלראשונה בשנת -2017 חברת Guerrilla Games הציגה לנו משום מקום ולמרות שנכון לאותה תקופה היא הייתה ידועה בתור מפתחת
Horizon Forbidden West המשחק שלראשונה בשנת -2017 חברת Guerrilla Games הציגה לנו משום מקום ולמרות שנכון לאותה תקופה היא הייתה ידועה בתור מפתחת סדרת משחקי Killzone, כולם פיתחו ציפיות מטורפות לגביי השקת המשחק לגלות האם הם יכולים לצאת מהקופסא
כל מי שייצא לו לשחק במשחק הראשון יודע איך הסיפור ממשיך משם, Horizon Zero Dawn הפך ללהיט בשניות שהציג את היכולות החדשות של ה-PS4 Pro בשילוב גרפיקת 4K יפה וחלקה, גיבורת המשחק אלוי (Aloy) הפכה לסמל נשיות ועוצמה, בדיוק מה שפלייסטיישן היו צריכים. כיום אנחנו 5 שנים אחרי בקונסולה חדשה עם משחק ההמשך Horizon Forbidden West, שנדחה כמה פעמים, אבל עכשיו הוא סוף סוף כאן. עכשיו רק נותר לבדוק האם הוא יצליח לעבור את הרף הגבוה שהמשחק הראשון הציב לו?
העלילה של Frobiden West ממשיכה כשישה חודשים לאחר המשחק הראשון, אלוי עדיין בעולם פוסט אפוקליפטי בו בני האדם כמעט ונכחדו לגמריי על ידי הרובוטים, מה שהפך אותם לגזע השולט בכדור הארץ.אבל כמובן שעכשיו יש איום חדש, האדמה עצמה גוססת, מזג האוויר יוצר סופות נוראיות ומגפה לא ברורה בשם ה-Blight אשר מתפשטת במהירות שיר וופוגעת בצמחים ובחיות הבר של הפלנטה.
כל התקוות תלויות שוב באלוי שתצטרך לגלות את הסודות הנמצאים מאחורי האיום החדש ולהשיב את הסדר והאיזון לעולם, וכל זה בעזרת גאיה שהיא אינטליגנציה מלאכותית עתיקה שיכולה לתקן את העולם. זה רק נשמע קליל, אבל לפני שהפעילו את גאיה, פיצלו אותה לכמה ישויות קטנות ואלוי עכשיו צריכה לצאת למחוזות חדשים ולאסוף את החלקים שלה ולהרכיב את גאיה מחדש כדי להציל את האנושות.
הנושא הכי בוער שכולם משתוקקים לדעת הוא כמובן נושא הגרפיקה, בהתחשב ש-Horizon הראשון היה הישג מרשים מאוד, המעריצים ציפו ש-Guerrilla Games יתעלו על עצמם בשנית. אז אנחנו שמחים לעדכן שהמשימה עברה בהצלחה, הגרפיקה ב-Forbidden West שומטת לסתות באופן טוטאלי, העולם הגדול מאוד מגוון והוא מרגיש אמיתי. נראה כאילו הגרפיקה משחקת תפקיד מרכזי כאן עם נוכחות עצומה שמשקפת את היכולות הגדולות של הפלייסטיישן 5, מדובר ברמת הפרטים הקטנים בדמויות אנושיות כמו בלכידת הפנים או בתלבושות ועד מפות עצומות בגודלן שפשוט משתרעות עד אין סוף.
בנוסף לכך יוצרי המשחק Forbidden West לא דילגו על הפיצ'ר המאפשר לנו לבחור בין רזולוציה משופרת לבין קצב פריימים גבוה ויציב.
מבחינת יצורים, זה רק מתבקש שהפעם נראה הרבה יותר גרסאות רובוטיות משוגעות של חיות הפרא, מלבד הרובוטים המוכרים והאייקונים של המשחק הקודם כמו לונגהורן, גלינטהוק והטולנק הענקי שעדיין ניתן להשתמש בו כמו נקודת סנכרון במשחקי Assassin's Creed כדי לפתוח שטחים מוחשכים במפה. הפעם נזכה לפגוש הרבה יותר יצורים, והם קשוחים ואכזריים יותר באופן משמעותי – אז כדאי לכם להתכונן לזה, קיימים אפילו קרבות בוסים עם יצורים סופר מאיימים.
כדי להביס את הרובוטים החדשים אלוי מקבלת גישה למחסן חדש של נשקים, כמובן שעדיין יש לה את החנית והקשת האייקונים שלה, אבל בנוסף לשניים האלו יש לה המון מלכודות חדשות, מעין כידון הטלה שיוצר פיצוץ, וגם פצצות עם אפקטים שונים לצד המון גאדג'טים נוספים ובהחלט מגניבים. עוד תוספת מעניינת למחסן של אלוי הוא הגרפלינג הוק אשר פותח קשת רחבה של אפשרויות, כמו להגיע לגבהים חדשים כשמטפסים או למשוך מכשולים שחוסמים לכם את הדרך.
המשחק מעניק את התחושה שאפשר לעשות כל קווסט או סייד קווסט לפי איזה סדר שבא לכם, הקונספט המרכזי הוא להחזיר לגאיה את הרכיבים שיוכלו להרכיב אותה חזרה וכל אחד מהם נמצא בנקודות רחוקות זו מזו, כך שבין אם תרצו או לא אתם תעברו בדרך.
כמו כן, ישנם עשרות סייד קווסטים אופציונליים שרק יעצימו את החוויה ויתנו לכם תחושה של עולם ענק עם דמויות ושבטים שכל אחד מהם מתמודד עם הבעיות שלו. חלק מהסייד קווסטים מעט חוזרים על עצמם, אבל אלו בעיקר משימות סינג’ור של לך תביא משהו, אבל הנופים והעלילה בהחלט גורמים להם להרגיש פחות מייאשים.
המשחקיות של Horizon Forbidden West יהיה מוכר מאוד לשחקני Zero Dawn, אך הוא ירגיש הרבה יותר מקצועי למעשה כמעט בכל דרך. לשחקנים חדשים לא אמורה להיות בעיה יותר מידי בעיה להיכנס לעניינים, הטכניקות השונות במשחק מתגלות עם הזמן, אבל עם מרווח ביניהם כך שהם לא יהפכו להסברים ארוכים שחוזרים על עצמם.
עוד משהו נהדר הוא שזמני הטעינה כמעט ולא מורגשים, וגם אם הם כן מופיעים, אז הם לא ימשכו יותר מכמה שניות בודדות בין אם זה טעינת שמירה או צ'קפוינט, יכולות ה-SSD של ה-PS5 עומדות למבחן פה בכל רגע נתון. ניתן להסתובב בכל אזור מפה בין אם דוהרים על הלונגהורן מחמד שלכם או מחליטים לרוץ בהרים מושלגים ללא שום מסך טעינה כמו שהיה במשחק הקודם
גם שלטי ה-Dual Sense מקבלים במשחק במה ונעשה בהם שימוש בפרטים קטנים אך מאוד משמעותיים, למשל כשאלוי צריכה לפתוח בכוח תיבה או דלת ממש קיימת התנגדות מצד כפתור הטריגר כדי שממש תפעילו כוח ותוכלו לחוות את המאמץ של אלוי במשחק או והרמקול הבנוי בשלט עושה צלילי מתיחה של החוט בכל פעם שלוחצים על הטריגר בשביל להכין חץ, אלו אמנם פרטים קטנים אבל מוסיפים המון לתחושתיות.
כפי שהשם מרמז אלוי הפעם צריכה לחקור את מחוזותייה המערביים של אמריקה, וזה ממש לא הווסט קוסט כפי שהוא כיום, המשחק ייקח אתכם למקומות כמו לאס וגאס שעכשיו נמצאת מתחת למים או סן פרנסיסקו קונספט מאוד יפה שהוסיפו הוא שהדמויות במשחק מפרשות מבנים, כרזות או נתונים של הציוויליזציה העתיקה שזה בעצם ההווה שאנחנו חיים בו כעת כנבואות או מסרים שהשאירו בני האדם העתיקים. לדוגמה שבט אחד שנתקלנו בו מעריץ של פלוגת מארינס מארצות הברית וחושב שהם לוחמים שהיו מגיחים מהשמיים אל שדה הקרב, מה שגורם לתחושה של כאילו זה באמת קרה במציאות.
בין Horizon הראשון לבין החדש קשה שלא להזכיר את הילד מחוץ לנישואים של המשפחה הזו – Death Stranding, שפותח על ידי קוג׳ימה, ממש אפשר להבחין איך המנוע הזה ממשיך להשתפר מהפעם האחרונה שנתקלנו בו ב-2019.
כמות הדברים שיש לעשות במחוזות החדשים של העולם הזה הם בסדר גודל מטורף.
לסיכום Forbidden west הוא עוד שם דבר שכל שחקני הפלייסטיישן חייבים לתת לו הזדמנות, אי אפשר להתעלם מהעבודה וההשקעה שבוצעה במשחק הזה על כל פרט ופרט, אין רגע אחד משעמם במשחק העלילה והדמויות סוחפות ברמות, שלפעמים תקבלו את התחושה שאתם חייבים להמשיך רק כדי לראות לאן מתקדמים מפה.
לעוד נושאים שיכולים לעניין אותך: