Oddworld: Soulstorm
Oddworld באפריל 2015 הצהיר לורן לנינג שהוא אחד מיוצרי משחקי Oddworld שהם עומדים לעשות חידוש ל - Oddworld Exoddus.
Oddworld באפריל 2015 הצהיר לורן לנינג שהוא אחד מיוצרי משחקי Oddworld שהם עומדים לעשות חידוש ל-Oddworld Exoddus. מאז חלפו להן 7 שנים, דור חדש לקונסוליות המשחקים יצאו וחברת הפיתוח וההפצה Oddworld Inhabitants הוציאו לאור את המשחק סוף סוף.
כאמור מדובר בחידוש למשחק בסדרת המשחקים של עולם ה-Oddworld. גם אם זה המשחק הראשון שלכם בסדרה, פתיחת המשחק תיתן לשחקנים רקע מספק וקטעי המעבר יתנו הסבר מפורט יותר לעולם והעלילה של המשחק. בקצרה – אנחנו מגלמים את דמותו של אב (Abe), עבד שבמשחק הקודם הפך לגיבור של העם שלו. במשחק הזה המטרה העיקרית שלנו היא לנסות להציל ולשחרר לחופשי כמה שיותר מודוקונים.
המשחק עצמו הוא משחק פלטפורמה עם 2.9 ממדים המשחק מתנהל ברובו על ציר של שני ממדים אחד מהם הוא ציר עמוק יותר שהוא מעבר לסתם תפאורה בלבד. כל מסך מורכב מכמה חלקים שכל חלק הוא סוג של פאזל. עליכם לאתר את הדרך לעבור את החלק הנוכחי על מנת שתוכלו להמשיך לחלק הבא. לרוב תמצאו שקיימת רק דרך אחת לעבור כל חלק והמטרה היא למצוא את הדרך ולעבור הלאה, מידי פעם יהיו גם שני דרכים אפשריות.
כל חלק מכיל בתוכו אלמנטים שעשויים לחסל אתכם, כמו אויבים, חיות טרף, מוקשים, תהום, גבהים ועוד. בקיצור תתכוננו למות והרבה, מאוד קל ליפול או להיתקל באויב שיחסל אתכם לפני שתספיקו להגיב. צריך להשקיע דיי הרבה מחשבה בפתרון הפאזלים. המשחק בנוי מהפאזלים האלו, לכן יש לכם חיים ללא הגבלה מעבר לכך לפני כל פאזל יש נקודת שמירה אוטומטית (checkpoint) ככה שאם תמותו, אתם פשוט תחזרו לתחילת הפאזל הנוכחי. אם הגעתם למשחק בשביל האקשן, זה לא המשחק בשבילכם. מדובר במשחק של שדורש ריכוז, יצירתיות ומחשבה. זה לא שתשברו את הראש על כל פאזל. את רוב הפאזלים ניתן לעבור יחסית בקלות, אבל רק לאחר שתבחנו אותם קצת ותמותו איזה 7 פעמים עד שתבינו מה היא הדרך הנכונה לעבור.
אב מסתובב בעולם ללא נשק אבל יש לו היכולת להשתלט על חייל אויב ולהשתמש בו לפתיחת מעברים, להרדים אותו או לירות בחיילי אויב אחרים.שהמשחק מודד אם אתם מתכננים לצאת למסע צייד או שאתם בעלי חמלה וכמה מודקונים הצלחתם להציל במדד שנקרא קווארמה. מדד הקווארמה ישפיע באופן ישיר על סוף המשחק שתקבלו.
אלמנט חדש שהוסיפו למשחק הוא היכולת לאסף רכיבים מארונות, כדים ואפילו מאויבים וליצור איתם פצצות וכל מיני כלים שיעזרו לכם להתקדם.
מטרתו העיקרית של אב היא להציל ולשחרר כמה שיותר מבני עמו לחופשי. האתגר האמיתי במשחק הוא בדיוק הרצון להציל כמה שיותר מודקנים. המודקנים הם בסך הכול יצורים די בסיסים בהתנהגות שלהם והם יעקבו אחרי אב לכל מקום אליו ילך. זה מה שהופך כל פאזל למלכודות מוות חסרות רחמים. המודקנים נהרגים מהם כל כך בקלות שאת רוב הזמן במשחק בעצם תעבירו בניסיון להציל כמה שיותר מהם
מבחינת גרפיקה וצלילים, ההוצאה לפלייסטיישן 5 עושה שירות נפלא למשחק. המשחק לא עמוס באלמנטים גרפיים אבל הוא פשוט נראה מצוין מבחינת הגרפיקה שלו, בדמויות ובקטעי המעבר. הכול רץ באופן חלק ומאוד נעים לעין. העבודה על הצלילים גם מורגשת, בין אם תבחרו לשחק באוזניות או לא, תקבלו חוויה לאוזניים. אין מנגינה סוחפת אלא יותר צלילי הרקע (יריות, נביחות, שיחות), ההשקעה בהחלט מורגשת דווקא ללא שימוש באוזניות כאשר צלילי דיבור מגיעים מהשלט והעוצמה שלהם משתנה לפי המרחק של אב מהמסך.
לסיכום, עדיין לא ממש ברור איך המשחק הזה פשוט מוגש בחינם. המשחק קיבל המון אהבה והשקעה לאורך שנות הפיתוח שלו. לורן לנינג אמר שזה בעצם המשחק של Exoddus שהם היו רוצים להוציא, לכן זה לא משחק מחודש אלא חידוש קל מאוד להתחבר אל אב ולנסות להציל את המודקנים, מה שעושה את הפאזלים במשחק ליותר מאתגרים ועדיין כל כך מהנים ברגע שעוברים אותם. הגרפיקה נפלאה. גם אם אין לכם מנוי של פלייסטיישן פלוס, לכו תשחקו במשחק המצוין הזה.
לעוד נושאים שיכולים לעניין אותך: