Sniper Elite 5
Sniper Elite 5 הנה שוב אנחנו משחקים את הצלף הנודע קארל פיירבורן במלחמת העולם השנייה. האם היה שווה לחכות 5 שנים?
Sniper Elite 5 הנה שוב אנחנו משחקים את הצלף הנודע קארל פיירבורן במלחמת העולם השנייה. האם היה שווה לחכות 5 שנים? האם המשחק החמישי בסדרה מביא שינוי וחידוש או שזה שוב אותו דבר שכבר שיחקנו בעבר עם קצת יותר גרפיקה?
המשחק Sniper Elite 5 לוקח אותנו היישר לצרפת של שנת 1944, בשביל לנסות ולמנוע מהנאצים להוציא לפועל את "פרויקט קראקן", הפרויקט אמור להיות כזה שישנה את המלחמה לטובת הנאצים. מהותו של הפרויקט היא תקיפה נאצית על אמריקה. כמובן שאי אפשר להתייחס לצרפת במלחמת העולם השנייה מבלי להתייחס לפלישה לנורמנדי. המשחק מתרחש בתקופה שלפני ואחרי אותו אירוע משמעותי. לא הסיפור המקורי ביותר על מלחמת העולם השנייה או בכלל.
המשחקיות נשארת בדיוק כמו שזכרנו אותה, אנחנו משחקים צלף וזה הבסיס של המשחק. אנחנו נחפש אחר מקום מסתור מרוחק, נכוון, נירה ולפעמיים נצפה בהילוכים איטיים ושקופים שייראו לנו באיזה איבר בדיוק פגענו. במשחק הזה יוצרי המשחק רבליון השקיעו בכ-200 אפשרויות לשינויים ושיפורים שאפשר לעשות בכלי הנשק מתקופת מלחמת העולם השנייה.
בSniper Elite 5 ההשקעה בפרטים אולי גוזלת זמן למי שרוצה רק לצאת ולירות כבר, אבל היא מהווה חלק בלתי נפרד מהחוויה של הכנת הנשק המושלם עבורכם. במהלך שלבי המשחק נמצא שולחנות עבודה שייפתחו לנו אפשרויות חדשות ואפשרויות לשנות את הנשק לפי הצורך. כל שינוי שנבצע ישפיע באופן שונה על אחת מ-4 תכונות של הנשק – העוצמה שלו, תדירות הירי, השליטה בו והתנועתיות. שינוי נוסף לכל כלי נשק זו האפשרות למעבר ממבט בגוף שלישי לירי ממבט בגוף ראשון.
אבל לא רק כלי הנשק זכו במגוון אפשרויות והכוונות, גם המשחקיות. בSniper Elite 5 תוכלו לבצע שינויים רבים בדרך בה המשחק יתנהל. תוכלו לשנות בין משחק קליל למשחק ממש מאתגר וריאליסטי. מגוון האפשרויות מאוד רחב, למשל האם תוכלו להיפגע מאש ידידותית, וגם השפעות סביבתיות ופנימיות כמו נגיד קצב הלב הירי ועוד. כאמור האפשרויות שניתנו בפנינו לשינוי אופי המשחקיות הן רבות. ככל הנראה שמה שפחות מאתגר אלה הם האויבים, שהם בעצם די חסרי אינטליגנציה מהצפוי. ההרגשה היא כאילו מדי פעמים הם יותר מחפשים שתהרגו אותם מאשר שהם מחפשים להרוג אתכם.
תוך כדי המשחק תוכלו לצבור לכם נקודות ניסיון שייפתחו לכם אפשרויות לשדרוג היכולות השונות של קארל. היכולות האלו ישפיעו ויקלו את אופן המשחק שלכם.
המפות של השלבים לפי מה שרבליון טוענים הן הגדולות והמפותחות ביותר מבין כל המשחקים שהוציאו עד עכשיו. צוות הפיתוח ערך סיור בצרפת ובמבנים ששרדו ממלחמת העולם השנייה, השתמשו בתמונות וניסו לעשות את הסביבה כמה שיותר מציאותית בנראות ובגרפיקה.
וכאן מגיע הרגע לדבר על הגרפיקה. המבט הראשון עליה יכול להיות מאכזב, בהחלט ראינו השנה משחקים הרבה יותר יפים, במיוחד בעיצוב ובהשקעה של הדמויות. הרקע ברובו נראה טוב. המשחק רץ חלק אבל כמעט ולא מורגש ההבדל הגרפי שהיה אמור לבוא בעקבות הטכנולוגיה שהשתפרה ב-5 שנים מאז המשחק הקודם בסדרה. מבחינת הסאונד הנשקים נשמעים מאוד אותנטיים וכל ירייה הורגשה ממש טוב, סאונד 3D מבוצע טוב מאוד.
אתם ממש לא חייבים לשחק את המשחק לבד, יש את האופציה לצרף חברים למשחק. תוכלו לשחק בשלבי הקמפיין עם שחקן נוסף לא משנה אם יש לו או לה פלטפורמה שונה מזאת שלכם, תוכלו לחלק הוראות אחד לשני, לשתף נשק וגם להרוג אחד את השני אם תרצו.
יש מין משחקון המוני שכזה בו תוכלו לשחק עד 4 שחקנים מול כמויות אויבים. אבל אם בא לכם להיות פחות נחמדים אחד לשני, יש גם את משחק הפלישה, אתם משחקים בקמפיין ושחקן אחר יכול להיכנס בתור צלף נאצי לשלב בו אתם נמצאים במטרה לעצור אתכם. הפולש יכול להפעיל את החיילים הנאצים שייעזרו לו למצוא אתכם על מנת לצוד אתכם. גם לכם קיימות יכולות שונות לאתר את המיקום הידוע האחרון של הפולש. משחק הפלישה מעניק לכם נקודות היכולת ונותן עוד תוספות לנשקים. תוכלו לכבות את מצב הפלישה כמעט בכל רגע שתרצו. למעט אפשרות לקבלת נקודות ניסיון, מדובר בטכניקה המרתקת ביותר במשחק. יש גם משחקונים מרובי משתתפים די סטנדרטיים.
לסיכום סדרת המשחקים בנו שם לעצמם ובצדק האמת, מדובר במשחק הכי כיף שאפשר לשחק בתור צלף. הבסיס של המשחק נשאר זהה ותמיד כיף לראות כדור עף דרך ראשו של האויב בהילוך איטי. האפשרויות הרבות לשדרוג הנשקים והיכולת להשלים משימות בדרכים שונות מכניסות עניין למשחק. יחד עם זאת הגרפיקה לא וואו, האויבים בלי אינטליגנציה וגם הרגשה של זה קצת אותו דבר כמו המשחק מלפני עשר שנים קצת מורידות מחוויית זה עדיין כיף אבל לא כיף חדש.
לעוד נושאים שיכולים לעניין אותך: